logo-vinarija

Intervju: Stvaranje vinskog brenda u Srbiji

„Vinarija Aleksandrović proglašena je u tradicionalnom izboru Vino.rs za najbolji vinski brend Srbije u 2017. godini. Bio je to povod da sa njenim vlasnikom Božidarem Aleksandrovićem porazgovaramo o tome kako se u Srbiji stvara vinski brend.“

Koliki je značaj brenda u vinskom biznisu u Srbiji?
– Nikada u vinu nisam video novac, već nešto drugo, neki uzvišeniji cilj, a to je da mi vino bude zvezda vodilja razvoja, kako moje porodice, tako i čitavog kraja. Verovatno prateći taj ideal došli smo dotle da su vinarija Aleksandrović i naša vina postali prepoznati kao brend. Ta neka istrajnost u borbi za kvalitet dovela je do toga da se o vinima i vinariji Aleksandrović priča kao brendu pod srpskim vinskim nebom.

Šta je najteže u građenju vinskog brenda?
– Da proizvedete kvalitet koji ćete da održavate mnogo godina. U našoj proizvodnji, koja je živa stvar i zavisi od znanja i umeća i opreme, ipak je najvažnija u svemu tome priroda. Ona je ta koja u svakoj godini stavi tačku na „i“. Znači, kvalitet zavisi od godine, a da bi se on ponovio ne možete tek tako da držite prirodu pod kontrolom. Ali možete svake godine da izvučete najbolje iz okolnosti koje su bile. U stvari šta je brend? Brend je i patika koju naučite da kupujete zbog toga što vam daje neku sigurnost i predvodi vas. Isto tako u vinu, u svetskim okvirima postoje vinarije koje su uspele da izgrade brend, a to su one koje su uspele u dužem nizu godina da proizvedu očekivani kvalitet.

Koliko je brend Aleksandrović prepoznatljiv izvan Srbije?
– Iskreno, dosta smo radili prethodnih godina u regionu i izvan njega. Ima, naravno, u regionu i takvih koji nisu čuli za nas, što je u vinskom svetu sasvim normalno, ali za nama je gotovo čitavo jedno punoletstvo uloženih napora i truda i za sve te godine smo učestvovali u regionu na mnoštvu manifestacija, sajmova, panela, predavanja. Osvojili smo puno nagrada i medalja, od Ljubljane, preko Zagreba, pa nadalje, ali i sa ovih međunarodnih takmičenja, Decanter, Mundus Vini, sortna i stilska ocenjivanja širom sveta. Pojavljivali smo se na raznim sajmovima u Evropi, začinili i vodili brojne vinske večere… Rekao bih da je brend Aleksandrović zapravo sinergizam više faktora gde je vino okosnice čitave priče. A istina je da možete vi da pravite brend koliko god hoćete i da koristite sva moguća sredstva informisanja, ali kada dođe završni čin, degustacija samog vina, tu ako ga neko ne doživi onako kako ste ga vi predstavili, onda je to kraj svemu.

Koje bi vinske brendove iz regiona izdvojili?
– Svakako da su Goriška brda prva u regionu počela sa pričom i gradnjom vinskog brenda, od Movie, Simčiča, Šćureka koji su bili začetnici te priče. Potom, ne mogu da ne pomenem Istru i malvaziju, vinare koji su izvukli od te sorte više nego što ona praktično može da ponudi, znači Kozlovića, Matoševića… Ne treba zaboraviti Matuška sa Pelješca ili Slavoniju sa graševinom i Krauthakera kao jednog vrhunskog proizvođača, pa zatim Chateau Kamnik iz Makedonije koji je možda i ponajviše uradio kada se posmatra njihov brend na prostorima Srbije. A od naših tu su naravno Zvonko Bogdan, Radovanović i da ne pominjemo ostale. Jednostavno, tržište samo kaže. Nemoguće je odjednom napraviti priču, jer u priči o bilo kom detetu, to dete nikako ne može odmah da krene u prvi razred. Mora da prođe neko vreme da bi ono stiglo dotle, a siguran sam da je Vinarija Aleksandrović odavno stigla do prvog razreda.

CEO INTERVJU: LINK